Focussen op klanttevredenheid
Klantenonderzoek toont goede gemiddelde tevredenheidsgraad, verbeterpunten geïdentificeerd
Omron legt zich toe op het aanbieden van automatiseringstechnologieën aan onze klanten die innovatie in productie op gang brengen, evenals kwaliteitsproducten en klantenondersteuning. Om meer inzicht te krijgen in de actuele status van de klantentevredenheid, en om manieren te identificeren voor het verbeteren van de klantenbeleving, voeren wij regelmatig klantenonderzoeken uit.
Aan het einde van 2017 is een grootschalig klantentevredenheidsonderzoek gehouden onder klanten van Omron Europe in 14 landen in de EMEA-regio. Een online vragenlijst is verzonden naar een groot aantal contactpersonen, waarop zij hun mate van tevredenheid met Omron konden aangeven, onze prestaties in vergelijking met andere fabrikanten beoordeelden, en een waardering gaven aan het belang van de verschillende aspecten van Omron's service.
Hieronder volgt een samenvatting van de resultaten en bevindingen van het onderzoek.
- Onze gemiddelde klantentevredenheidswaardering op basis van het onderzoek is 8,4, hoger dan de gemiddelde benchmark van 8,1. Vergeleken met andere fabrikanten hebben de ondervraagden ook aangegeven dat wij duidelijk hoger scoren op het gebied van technische ondersteuning, klantenservice en productkwaliteit.
- 85% van de ondervraagden is het eens met de verklaringen dat wij onze klanten gelukkig maken door onze beloften te houden, en 90% geeft aan dat we gemakkelijk te benaderen zijn. Omron heeft ook een sterk imago bij het proactief oplossen van problemen en het bijdragen aan de maatschappij dankzij onze innovaties.
- 75% van de ondervraagden identificeerde zich als Omron-promotors. Als aanvulling op de kwaliteit van onze productoplossingen zijn klanten zeer tevreden over de kwaliteit van onze technische ondersteuning.
Wilt u ons feedback geven over productkwaliteit, technische ondersteuning of klantenservice, neem dan contact met ons op.