Retourzendingen naar Omron

Indien u een product wilt retourneren dat u rechtstreeks bij Omron heeft gekocht, dient u altijd eerst contact op te nemen met onze afdeling Customer Service. Samen met u bepalen onze medewerkers of het product dat u wilt terugsturen voldoet aan onze retourvoorwaarden; zij verstrekken u de verdere informatie betreffende de retourzending.

Indien uw aanvraag aan onze voorwaarden voldoet, ontvangt u van ons een retourformulier dat bij de retourzending gevoegd dient te worden. Hiernaast ontvangt u van UPS een e-mail met gegevens waarmee u een afhaalopdracht voor de zending kunt regelen.

Alle retourzendingen worden dus bij u opgehaald en rechtstreeks naar ons centraal magazijn gebracht. Door deze werkwijze kunnen wij een snelle afhandeling van retouren garanderen. Retourzendingen die niet door ons (via UPS) worden opgehaald, worden niet geaccepteerd.

Bel ons nu

Tel.: +32 (0) 2 466 24 80

Retourvoorwaarden voor acceptatie

Omdat wij de geretourneerde producten natuurlijk ook weer willen verkopen, is er een aantal regels verbonden aan het accepteren van een retourzending.

  • het product dient compleet en onbeschadigd te zijn;
  • de verpakking dient onbeschadigd en onbeschreven te zijn;
  • handleidingen en/of instructiesheets dienen nog in de verpakking te zitten;
  • het product dient in de fabrieksinstelling te worden teruggestuurd;
  • custom-made software dient uit de PLC’s, frequentieregelaars of HMI's te worden verwijderd;
  • als er kabels aan het product zitten, mogen deze niet afgeknipt zijn;
  • het lotnummer op de verpakking dient overeen te komen met het lotnummer van het product;
  • het product is niet ouder dan een half jaar (check t.o.v. factuurdatum);
  • het product is een standaard voorraadproduct van Omron;
  • het mag geen speciaal voor u ingekocht item zijn;
  • het product is niet verkregen in een speciale verkoopactie.

Uiteraard nemen wij de verantwoording en doen we niet moeilijk als het onze fout is.